2018. május 6., vasárnap

# fantasy # ifjúsági

On Sai Apa,randizhatok egy lovaggal?






Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt.
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant.
Bele lehet zúgni valaki állába?Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai.Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni.Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag?Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását.De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?



Nem szeretem a fantasyt. De tényleg nem. Mindenfélét elolvasok, csak a fantasyt nem. Őszintén már nem is tudom miért vettem meg ezt a könyvet még évekkel ezelőtt… Talán azt gondoltam nem lesz rossz…

Milyen jól döntöttem, hogy megvettem. Bár már évek óta a polcomon porosodott, csak most vettem rá magam, hogy elolvassam ha már egyszer megvettem, ezt is csak egy molyos kihívás miatt tettem meg most.

És milyen jól tettem. Annyira jó volt. Pedig nem szeretem a fantasyt. Tényleg nem. Ezt elhihetitek nekem. Számomra azért nagyon különleges ez a könyv, mert annak ellenére tudott lenyűgözni, hogy a műfaját gyakorlatilag ki nem állhatom.

On Sai zsenialitását szerintem ez tükrözi a legjobban. Egy olyan könyvet tudott alkotni, ami mindenkinek tetszik, valakinek ezért, valakinek azért. Legalábbis szerintem sok mindenkinek tetszene, aki még nem olvasta.

Maga a történet bájos, könnyen olvasható, igazi kikapcsolódás. Persze vannak olyan könyvek, amik mélyebb témát vetnek fel, lehet ebben is van (ami nekem még nem tűnt fel), de szerintem ez a könyv kikapcsolódásnak a legjobb. Nagyon tetszett benne, az, ahogy az írónő úgymond külföldi szemszögből mutatta be Budapestet, és hogy a metróba költöztette a titkos kutatólabort. Mindig szeretem az olyan könyveket, amik általam ismert (vagy már legalább egyszer látott) helyen játszódnak. Így amikor legközelebb felszállok a 4-es metróra biztos, hogy ez a könyv fog eszembe jut.
Mia Anne nagyon aranyos volt, főleg amikor álmában értetlenkedett, hogy most ő akkor miért is tud varázsolni. Megmondom őszintén Kószában az tetszett a legjobban, ahogy zavarba jött Mia bokájának látványától.
Megmondom őszintén nekem nem Mia és Kósza voltak a kedvencem, hanem Mia édesapja Amond. Lehet, nem véletlenül van neki is egy külön szemszöge. Szokás szerint nem olvastam el újra a fülszöveget, mikor belefogtam a könyvbe, így meglepett a kedves professzor érzelemmentessége. Ám meglepetésen kívül még annyi vicces pillanatot okozott. Szóval szerintem akármennyire is zseniális és hős lovag Kósza, és Mia a világokat megmentő boszorkány, nekem mégis Amond, az érzelemmentes professzor lett a kedvencem.

A kedvenc jelenetem is hozzákapcsolódik. Ez pedig nem más, mint az a jelenet, amikor a kutatók megosztják Amonddal a feltételezéseiket, mi szerint rövid időn belül beköszönt a vége. Mindenki meglepődik, amikor kedves, frissen beavatott tudósunk szemrebbenés nélkül fogadj a hírt. Nagyon jót nevettem rajta, amikor a többiek megjegyezték, hogy most ennyi? Nem fog pánikba esni, elájulni vagy hasonlók? Az tetszett benne a legjobban, hogy mivel Amond szemén keresztül néztem végig a jelenetet, annyira belém ivódott a gondolkodásmódja, hogy én is csak értetlenül néztem, hogy most miért kéne kétségbeesnie? Végül csak egy világvégéről van szó…

Végezetül pedig szeretnék mutatni pár borítótervet, melyet On Sai blogján találtam. Szerintem mindegyik csodásan néz ki és tényleg nehéz lehetett a választás.




A többi borítótervet az írónő blogján találjátok meg: http://onsairegenyek.blogspot.hu/2015/09/kivalasztott-boritotervek.html

Összegzés: Maximálisan megérdemli az 5 csillagot, még többet is. Nagyon jó, szerethető karakterek, könnyed történet, plusz pont amiért Budapesten játszódik 



 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates